Hjelp og kundesenter

Kontakt oss

    Takk for din henvendelse!

    Parklink support håndteres av Riverty.

    Din henvendelse vil normalt være besvart innen to virkedager.

     

     

     

    Spørsmål om bruk av deres Parklink Firmakonto?

    Ta kontakt via kontaktskjemaet. 

    Ønsker du generell informasjon om Parklink Firmakonto?


    Se:
    parklink.no/firmakonto/

    Bestille Parklink Firmakonto?


    Gå til bestillingsskjemaet: parklink.no/opprett-firmakonto/

    Hjelp til å endre mobilnummer på bruker


    Ta kontakt via kontaktskjemaet, så kan vi hjelpe deg med endring av
    mobilnummer på din brukerprofil.

    Andre spørsmål om din bruker


    Vi svarer gjerne på ditt spørsmål. Det kan også hende at svaret finnes i FAQ
    på våre nettsider.


    Din Parklink-profil


    Dine kjøretøy 


    Betaling og faktura


    Se også: parklink.no/hjelp/ 

    Velg en underkategori.  


    Registrere betalingskort

    • Åpne Parklink-appen

    • Klikk på menyikonet oppe i venstre hjørne

    • Klikk på «Min profil»

    • Klikk på «Betaling»

    • Klikk på «Nytt kort»

    • Følg stegene for registrering av betalingskort


    Sjekkliste etter registrering av nytt betalingskort i Parklink:

    • Er det registrert gamle betalingskort på din profil, som ikke
      lenger skal benyttes, anbefaler vi at du sletter dem fra
      profilen. Se
      Slette betalingskort.

    • Skal du bruke det nye betalingskortet til å betale en ubetalt
      parkering. Dobbeltsjekk at det nye kortet er valgt i
      nedtrekksmenyen «Velg betalingsmiddel» før du
      klikker betal.

    • Har du en løpende parkeringstillatelse som skal betales med det
      nye betalingskortet, må du gjøre en endring på din
      parkeringstillatelse. Se
      Betale for parkeringstillatelse.


    Betale for parkering


    Når en parkering er avsluttet, trekkes parkeringskostnaden fra
    det betalingskortet du har valgt ved start av soneparkering,
    eller ved aktivering av parkering i kameraanlegg.


    Hvis det ikke lå noe betalingskort på din Parklink-profil da
    parkeringen ble startet eller aktivert, må du
    oppdatere betalingsmiddel på selve parkeringen
    før kortbetaling kan finne sted.


    Det samme gjelder om gjentatte forsøk på å belaste et registrert
    betalingskort feiler selv om det er dekning på konto.


    Oppdatere betalingsmiddel på en parkering:

    • Åpne Parklink-appen

    • Klikk på menyikonet oppe i venstre hjørne

    • Klikk på «Mine parkeringer»

    • Klikk på din ubetalte parkering (markert med rød trekant)

    • Hvis det ikke er registrert noe betalingskort fra
      før:


    Hvis det ikke er registrert noe betalingskort fra før:

    • Klikk på «Betal nå»

    • Registrert betalingskort

    • Klikk inn på din ubetalte parkering igjen

    • Klikk på «Betal nå»


    Hvis du skal endre fra ett registrert betalingskort til et annet:

    • I nedtrekksmenyen under
      «Velg betalingsmetode», velg det kortet du vil
      betale med

    • Klikk på «Betal nå»


    Hvis du skal endre fra et registrert betalingskort til et
    betalingskort som ikke er registrert fra før:

    • Gå tilbake til menyen

    • Klikk på «Min profil»

    • Klikk på Betaling

    • Klikk på «Nytt kort»

    • Registrer betalingskort

    • Gå tilbake til menyen

    • Klikk på «Mine parkeringer»

    • Klikk på din ubetalte parkering

    • I nedtrekksmenyen under
      «Velg betalingsmetode», velg det nye kortet du
      har registrert

    • Klikk på «Betal nå»


    Betale for parkeringstillatelse


    Betalingskortet som din parkeringstillatelse skal belastes for,
    må være registrert på parkeringstillatelsen. Ved registrering av
    nytt betalingskort på din Parklink-profil, må du oppdatere
    informasjonen på
    parkeringstillatelsen i tillegg.

    • Åpne Parklink-appen

    • Klikk på menyikonet oppe i venstre hjørne

    • Klikk på «Mine avtaler»

    • Klikk inn på din avtale

    • I nedtrekksmenyen «Velg betalingsmiddel», velg
      kortet du ønsker at parkeringstillatelsen skal betales med


    Slette betalingskort


    Hvis et betalingskort ikke lenger skal brukes til betalinger i
    Parklink, anbefaler vi at du sletter kortet fra din
    Parklink-profil.

    • Åpne Parklink-appen

    • Klikk på menyikonet oppe i venstre hjørne

    • Klikk på «Min profil»

    • Klikk på «Betaling»

    • Klikk på kortet du ønsker å slette

    • Klikk på «Slett»

    • Klikk på «OK»


    Betale med firmakonto


    Faktura


    Faktura for enkeltparkering


    Når en parkering i Parklink ikke er betalt 48 timer etter at den
    ble avsluttet, sendes faktura for parkeringen til eieren av
    kjøretøyet etter oppslag mot Motorvognregisteret.


    Vi sender påminnelser om ubetalt parkering via appen samme dag
    som parkeringen ble avsluttet, og igjen dagen etter. Dagen etter
    at parkeringen ble avsluttet, sender vi også påminnelse på SMS.


    For å få mest mulig ut av Parklink, sørg for at du tillater
    din telefon å vise varslinger fra appen.


    Hvem sendes varsel til?

    • Ved soneparkering og aktivert parkering i
      kameraanlegg:

      Til Parklink-brukeren som startet eller aktiverte parkeringen.

    • Ved parkering i kameraanlegg som ikke er aktivert:
      Til samtlige Parklink-brukere som har kjøretøyet registrert på
      seg.


    Faktura for parkeringstillatelse


    Ved løpende parkeringstillatelse gjøres inntil 3 forsøk på å
    trekke periodebeløpet fra det betalingskortet som er registrert
    på parkeringstillatelsen. Forsøkene gjøres over 3 døgn. Hvis
    forsøk på å belaste betalingskort feiler, sendes varsel via
    appen om problemet.


    Etter tre feilede forsøk på å trekke periodebeløpet fra
    betalingskort, sendes faktura til eieren av kjøretøyet etter
    oppslag mot Motorvognregisteret.

    Slik sletter du et kjøretøy fra din Parklink-bruker

    1. Åpne Parklink

    2. Klikk Min profil

    3. Klikk Mine kjøretøy

    4. Klikk på kjøretøyet du ønsker å slette

    5. Klikk Slett kjøretøy

    6. Klikk OK


    Har du slettet appen? Hvis du mottar SMS-varsler om parkeringer i
    Parklink, har du fremdeles en Parklink-profil. Last ned appen på nytt og
    logg inn med ditt mobilnummer + engangskode. Deretter, følg stegene over for
    å slette kjøretøy.


    Har kjøretøyet en pågående parkering? Hvis kjøretøyet har en
    pågående parkering når du prøver å slette kjøretøyet, må du vente til
    parkeringen er avsluttet.

    Slik får du hjelp til sletting av et kjøretøy


    Hvis du trenger hjelp av til sletting av et kjøretøy som er registrert på en
    annen Parklink-bruker, ta kontakt med oss.


    Feil ved parkering i anlegg med kamera?  


    Hvis din henvendelse gjelder en parkering som feilaktig er startet, er
    registrert med feil utkjøringstidspunkt eller står som pågående etter
    utkjøring, må du ta kontakt med parkeringsselskapet som drifter det
    aktuelle parkeringsanlegget.


    Parklink mottar registreringsnummer + informasjon om inn- og utkjøringstidspunkt fra parkeringsselskapene. Ved avvik kan det  være nødvendig å sjekke bilder fra kameraene på stedet. Det er det parkeringsselskapet som har tilgang til. Parkeringsselskapet kan også foreta sletting eller kreditering i tilfeller der det er aktuelt.


    Finne riktig parkeringsselskap: Klikk på den aktuelle parkeringen i Parklink-appen. Hvis parkeringen er pågående finner du den ved å klikke på Kart. Hvis parkeringen er avsluttet, finner du den under Mine parkeringer. Inne på hver parkering finner du informasjon om hvilket parkeringsselskap som drifter anlegget der parkeringen fant sted.  

    • For at parkering i kameraanlegg skal bli registrert i Parklink, må kjøretøyet være registrert i Parklink før innkjøring.

    • Hvis kjøretøyet disponeres av flere Parklink-brukere, og en bruker har aktivert eller betalt for parkeringen, vil kun den brukeren kunne finne igjen parkeringen i appen.

    Hvis ingen av disse alternativene gjelder for deg, ta kontakt.


    Hvis din sak gjelder en vanlig problemstilling kan du ofte få svaret du
    trenger ved å velge riktig kategori over eller ved å søke i FAQ på vår
    nettside. Se parklink.no/hjelp/


    Hvis du ikke finner riktig kategori eller svar på ditt spørsmål, ta
    kontakt. 



    Parklink support håndteres av Riverty. For at vi skal kunne yte best mulig hjelp, trenger vi mest mulig utfyllende informasjon om din sak.

    Din henvendelse vil normalt være besvart innen to virkedager.